Events

30 Aug

Privacy in FEC webinar

Webinar vanaf 15.00 uur

 

Het is nu al meer dan 4 jaar geleden dat de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing is geworden.  We kunnen rustig stellen dat sinds die tijd het privacy bewustzijn van de Nederlandse bevolking sterk is gegroeid. Vanuit de zorgplicht en om het bestrijden van witwassen tegen te gaan stelt de Wwft dat financiële instellingen hun klanten goed moeten kennen. Om aan deze wetgeving te voldoen hebben financiële instellingen vaak veel privacygevoelige informatie over de klant nodig. Tegelijkertijd stelt de AVG strenge eisen aan de informatie die je over klanten mag opslaan en wat je daarmee mag doen. Juridische en ethische dilemma’s komen daarbij om de hoek kijken. Hoe daar meer om te gaan, is de vraag. Wat kan en wat mag niet?

Tijdens het webinar op dinsdag 30 augustus aanstaande vanaf 15.00 uur over Privacy in Financial Economic Crime nemen Martijn van der Waal, Senior Compliance Specialist en DPO bij ALFAM en Stijn Sarneel, Data Protection Officer en Director bij Lumen Group, de deelnemers mee in de laatste ontwikkelingen binnen privacy en wat deze inhouden voor de organisaties die zich inzetten voor het bestrijden van Financial Economic Crime.

Waar moet je nu precies aan voldoen en hoe zorg je er voor dat de organisatie zich bewust is van de privacy risico’s? Er worden diverse praktijkcases besproken en is er ruimte voor het stellen van vragen. De organisator van het webinar is BrightStone Group.

Deelname is gratis en via deze link kunt u zich aanmelden.

08 Sep

CCGPW bijeenkomst in het Provinciehuis Utrecht

Provinciehuis Utrecht

De eerste bijeenkomst van de Controllers Circle Gemeenten, Provincies en Waterschappen, afgekort CCGPW, vond plaats op 12 mei jongstleden in Amersfoort onder leiding van Geert Haisma en Piet Klop, met als externe sprekers Remco Bouter en Daniël Prins. Verschillende onderwerpen kwamen aan bod, zoals rechtmatigheidscontroles, cyber risico’s, risk management en de ontwikkelingen in het vak van Public Controller. Van de eerste CCGPW bijeenkomst is een video impressie gemaakt.

Bent u werkzaam als controllers , internal auditor of als manager financiën bij een gemeente, provincie of waterschap? Dan bent u bij CCGPW aan het goede adres om samen met collega’s uw kennis te vergroten en uw netwerk uit te breiden. Het delen van kennis staat bij CCGPW hoog in het vaandel. De leden van de circle krijgen dan ook toegang tot unieke content, die hen in het dagdagelijkse leven helpt om betere en snellere beslissingen te kunnen nemen op hun vakgebied.

Op donderdag 8 september aanstaande zal in het Provinciehuis Utrecht de tweede bijeenkomst van CCGPW plaatsvinden, na de inloop met broodjeslunch . We beginnen om 13.00 uur en het programma eindigt om 16.00 uur.  Er zijn drie onderwerpen die op het programma staan, waarvoor voldoende tijd is uitgetrokken en waarbij de actieve inbreng van de deelnemers belangrijk is. De 3 onderwerpen zijn procesmanagement anno 2023, auditprogramma 2023 en impact duurzaamheid en energie. Deze drie onderwerpen behoren hoog op de agenda te staan bij controllers en financieel verantwoordelijken. Zo zal voor wat betreft procesmanagement in detail ingegaan worden nieuwe ontwikkelingen, zoals process mining.

Meld u daarom nu aan voor de tweede bijeenkomst van CCGPW, onder leiding van gespreksleiders Geert Haisma en Piet Klop op 8 september as in het Provinciehuis Utrecht. We hebben gratis parkeerplaatsen voorzien op het parkeerdekP2 bij het Provinciehuis Utrecht.

Als u zich aanmeldt voor de CCGPW bijeenkomst krijgt u automatisch het op naam gestelde deelnemingscertificaat dat u kunt voorleggen voor uw PE punten. Lees meer…

04 Oct

CCC bijeenkomst bij Woonbedrijf Eindhoven over Auditplan 2023

Woonbedrijf Eindhoven

Elk jaar is het weer een opgave. Het opstellen van het Auditplan voor het komende jaar. Gelukkig heeft CCC het afgelopen jaar met haar leden het Auditplan 2021 en 2022 opgesteld. Dit is aan de CCC leden beschikbaar gesteld en is ook gepubliceerd in de CCC Jaarboeken van de afgelopen twee jaren. Voor het komende jaar 2023 zal het Auditplan aangepast worden. Met het CCC Auditplan wordt het leven van de controller en stuk makkelijker. Hij of zij gebruikt gewoon datgene wat op zijn of haar corporatie van toepassing is.

Het is op dinsdag 4 oktober 2022 dat we in Eindhoven bij Woonbedrijf zijn, bij onze gastheer Arie Stapper, die zelf ook een inhoudelijke bijdrage gaat leveren vanuit de praktijk.  Maar ook het nieuwe zojuist verschenen IIA rapport Risk in Focus 2023 zal besproken worden door de manager Vaktechniek van IIA Nederland, Sam Huibers.

Het bestrijden van cybercriminaliteit en het borgen van data zijn onderwerpen, die heden ten dage hoog op de agenda staan bij menige organisatie, dus ook bij de corporaties. Dat zal ongetwijfeld ook weer blijken uit het Risk in Focus rapport.  Juist over het onderwerp Security Management, maar dan specifiek voor corporaties zal ook een inhoudelijke bijdrage verzorgd worden in Eindhoven, in samenwerking met Geert Haisma, docent risk management.

Speciale spreker bij Woonbedrijf in Eindhoven is Marc Eggermont, een ervaren registeraccountant, bestuurder, commissaris, maar vooral bekend omdat hij als bestuurlijk regisseur verantwoordelijk was voor de leningruil VESTIA. Hij heeft ongeveer 10 maanden op dit project gezeten tot eind vorig jaar, toen uiteindelijk de leningruil met succes werd afgesloten. Marc gaat het nu hebben over Digital Twin bij corporaties, een van de hot topics uit het RiF rapport (digitalisering).

Erg interessant derhalve om ter plaatse bij Woonbedrijf in Eindhoven met de experts van gedachten te kunnen wisselen, onder leiding van onze moderatoren Cosmo Schuurmans en Geert Haisma.

Uw investering € 395, exclusief btw 11.30 uur inloop met lunch en 16.00 uur einde Met lunch Voor de file naar huis Locatie: Wal 2, 5611 GG Eindhoven Aanmelden Bedrijfsnaam: Voornaam: Achternaam: E-mail: Telefoon: Adres: Postcode: Plaats: Opmerking:
06 Oct

ECIIA Conference 2022

Brussel

The Institute of Internal Auditors Belgium (IIA Belgium) has been selected to host the ECIIA annual conference in 2022. The conference will be held in Brussels with the main program going from October 6th to 7th, 2022. The theme of the conference is “Internal Audit in a world of transition” and will have the following as the main topics: sustainability, innovation, digital world, soft skills, and new regulations.

Sustainability: Internal audit is an instrumental partner for sustainability transparency Innovation: is a vital tool for internal audit and means challenging the processes, tools, skills to optimise the audits Digital world: The pandemic brought the necessity for digital transformation into sharp focus Soft skills: A broader toolkit of management and soft skills will be vital across most organisations New regulations: The regulatory train is constantly in motion and organisations need to keep up the pace to quickly adapt and respond.

A gala dinner will take place on the evening of October 6th.

We welcome a broad audience of auditors, risk and control functions. The ECIIA 2022 conference is expected to attract more than 800 delegates and around 50 speakers over a two-day program.

Location

Ideally located in the heart of Europe, Brussels is the centre of European decision-making. Home to an international and highly skilled talent pool and is positioned at the forefront of the transition towards a sustainable economy.

Situated on the imposing Mont des Arts with a broad vista over Brussels, SQUARE sits in the historical and cultural heart of the city, very close to the centre of European government.

About the ECIIA and IIA Belgium

The ECIIA represents the consolidated voice for the profession of internal auditing in Europe and promotes the role of internal audit and good corporate governance by dealing with the European Union, its Parliament and Commission and any other European regulators and associations representing key stakeholders.

IIA Belgium is affiliated to the Global Institute of Internal Auditors, based in the USA. The IIA is the standard and guidance setting body for the internal audit profession globally and promotes guidance following rigorous due processes. IIA Belgium is a non-profit professional organisation dedicated to the advancement and development of the internal audit profession in Belgium.

For more info, see: https://www.eciia2022.eu/en

07 Oct

EBBEN Tool’s Day

Lunch Webinar van 12.00 - 13.30 uur

EBBEN Partners lanceert met ondersteuning van het Risk & Compliance Platform Europe een jaarlijks event over de inzet van tooling bij het terugdringen van onregelmatigheden. Het vindt elk jaar plaats onder de toepasselijke naam EBBEN Tool’s Day. Tijdens het debat gaan ontwikkelaars van tools in gesprek met gebruikers uit de publieke sector en de private sector. Centraal staan de trends en uitdagingen in tooling. Aan het einde wordt de jaarlijkse prijs uitgereikt voor de meest innovatieve tool. Voor dit jaar is gekozen voor een online lunch webinar. Gebruikers en ontwikkelaars van tools kunnen zich gratis inschrijven. Tools kunnen, eveneens gratis, worden aangemeld tot eind september 2022.

EBBEN Tool’s Day gaat door op vrijdag 7 oktober 2022 als extended lunch webinar, vanaf 12:00 uur tot 13:30 uur.

Informatie en registreren kan via info@ebbenpartners.nl

10 Oct

SIBOS 2022

RAI, Amsterdam

After attracting more than 8,900 delegates back in 2010, Sibos returns to Amsterdam, The Netherlands for an in-person and digital hybrid event from 10 – 13 October 2022.

The last time Sibos was in Amsterdam was in 2010, when it attracted more than 8,900 delegates – the biggest attendance to date! In 2022 it will take place at the RAI Amsterdam, one of Europe’s busiest convention centres hosting around 600 exhibitions and conferences a year.

As the first European city to open an options market in 1978, Amsterdam has long been a thriving financial centre. It is a world leading hub for green finance and home to more than 50 international banks. The city’s combination of a strong financial sector, successful tech ecosystem and lively start-up scene also make it a vibrant fintech hub.

The conference agenda will feature business leaders and topic experts from across the financial community and beyond, discussing the most impactful trends in technology, regulation, risks and sustainability.

See here for more info on SIBOS 2022, and don’t miss out on this year’s conference!

03 Nov

Fraude Film Festival 2022

Tuschinki Theater, Amsterdam

Dit jaar zal de achtste editie plaatsvinden van het Fraude Film Festival plaatsvinden op donderdag 3 en vrijdag 4 november en wel het mooiste filmtheater van Nederland, Tuschinski in Amsterdam. Inmiddels zijn twee nieuwe bestuursleden toegetreden tot het bestuur, te weten Koen Kolodziej en Angele Huijs.

Vorig jaar was Koen nog vrijwilliger bij het Fraude Film Festival in de rol van relatiemanager. Met veel enthousiasme en ervaring als partner van het festival weet Koen precies wat (toekomstige) partners willen, wensen en nodig hebben. Deze rol blijft Koen vervullen en daarnaast neemt hij nu plaats in het bestuur.

Angele Huijs is vanaf het prille begin achter de schermen al verbonden geweest met het Fraude Film Festival. Vele jaren als partner vanuit Fortress Group en dit jaar toegetreden als algemeen bestuurslid.

We houden u op de hoogte via dit platform over het programma van het Fraude Film Festival.

 

10 Nov

Risk & Resilience Festival 2022

Twente University, Enschede

Op donderdag 10 november 2022 zal het Risk & Resilience Festival weer plaatsvinden op de vertrouwde locatie op de campus van de Universiteit Twente.

We houden u op de hoogte via dit platform over het programma van die dag.

22 Nov

KCAF Jaarcongres Funderingsproblematiek

Gemeente Scheidam

Op 22 november 2022 zal het KCAF, hetgeen staat voor Kennis Centrum Aanpak Funderingsproblematiek, in samenwerking met de gemeente Schiedam haar jaarlijkse Congres organiseren.  Naast de traditionele aspecten van houten palen problematiek, komen aspecten als funderingen op staal, bodemdaling, klimaateffecten en innovatieve ontwikkelingen in de aanpak aan bod. Het programma wordt binnenkort gepubliceerd.

Het plenaire gedeelte in de ochtend word afgewisseld met diverse korte presentaties en workshops in drie parallelsessies in de middag. Meer informatie gaat binnenkort volgen via de website van het KCAF. Als platform hebben we tijdens ons RiskCongres Lokaal Bestuur van enkele jaren geleden al aandacht besteed aan de funderingsproblematiek in samenwerking met het KCAF.

06 Dec

CCC bijeenkomst op het hoofdkantoor van Ymere in Amsterdam over Woonfraude

Ymere hoofdkantoor, Amsterdam

 

Op dinsdag 6 december zijn we te gast in Amsterdam, op het hoofdkantoor van Ymere. CCC leden Nathalie Carsten en, beiden Controller bij Ymere zullen ervoor zorgen dat er vanuit Ymere een inhoudelijke bijdrage geleverd wordt. Ymere is een grote corporatie met ongeveer 65.000 huurwoningen, dus zij heeft veel te vertellen daarover!  Het thema van deze laatste CCC bijeenkomst in 2022 op dinsdag 6 december aanstaande is “Woonfraude”.

Tijdens deze zal Eelkje van de Kuilen, partner advocaat bij AKD het overzicht geven van wat corporaties kunnen verwachten op het gebied van wetgeving de komende periode. Eelkje zal daarbij ook ingaan op vragen en opmerkingen van de aanwezigen.

Zoals gebruikelijk komen ook actuele thema’s aan de orde en die worden besproken door de gespreksleiders Piet Klop en Cosmo Schuurmans.

De CCC bijeenkomst begint zoals gebruikelijk met een inloop en broodjeslunch vanaf 11.30 uur en eindigt om 16.00 uur.

Uw investering € 395, exclusief btw 11.30 uur inloop met lunch en 16.00 uur einde Met lunch Voor de file naar huis Locatie: Jollemanhof 21, 1019 GW Amsterdam Aanmelden Bedrijfsnaam: Voornaam: Achternaam: E-mail: Telefoon: Adres: Postcode: Plaats: Opmerking: