Volgens de AFM worden gebruikers van crypto apps gestuurd naar het regelmatig en gemakkelijk handelen in bepaalde crypto’s. Hierdoor bestaat het risico dat consumenten impulsieve beslissingen nemen en aankopen doen die niet geschikt zijn voor hen. Dat blijkt uit een verkennend onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) naar de keuzeomgeving van apps van drie Nederlandse crypto dienstverleners. De AFM gaat crypto dienstverleners aanmoedigen om hun apps meer in te richten in het belang van de klant. In 2023 heeft de AFM een verkennend onderzoek gedaan naar de keuzeomgeving in apps, die samen het merendeel van de Nederlandse crypto bezitters bedienen. Ter vergelijking is ook gekeken naar een buitenlandse aanbieder. Er is gekeken naar de aanwezigheid van sturende elementen in crypto apps die keuzes kunnen beïnvloeden. Het doel was om de potentiële risico’s voor consumenten in kaart te brengen. Lees meer…
Organisaties krijgen steeds vaker te maken met de gevolgen van gebrekkige due diligence. Zoals boetes, rechtszaken en reputatieschade. De due diligence checklist van LexisNexis neemt…
Download whitepaper