Brown Paper Company lanceert Accelerator-formule

08 maart 2016

Met ingang van 15 maart 2016 lanceert de in Bilthoven gevestigde Brown Paper Company een nieuwe formule, de Accelerator. Het gaat daarbij in principe om het ondersteunen van bedrijven met “richten, inrichten en verrichten”.

The Brown Paper Company is opgericht in 1999 en heeft inmiddels meer dan 170 strategische projecten uitgevoerd. Er zijn meer dan 50 professionele consultants en projectmanagers actief in diverse sectoren van het Nederlandse bedrijfsleven in binnen- en buitenland. Vanaf 2015 zijn er specifieke methodieken ontwikkeld voor strategie en realiteit met toekomstvisie.
De oprichter, Wessel Berkman, ligt het een en ander als volgt toe: “Het bestaansrecht van veel bedrijven en organisaties staat ter discussie. Met de introductie van de Accelerator-formule helpen wij hen zonder omwegen koers te zetten naar een toekomstvast business model. Ons bedrijf is sinds 1999 actief om bedrijven te laten excelleren in hun sector, in toenemende mate vragen onze relaties ons hen te ondersteunen in het creëren van een realistische en werkbare strategie.”
Larry van der Schoor, managing partner, (zie foto) vult aan: “Zonder ingrijpen op hun business model hebben veel bedrijven meer historie dan toekomst. De massieve en turbulente veranderingen als disruptieve technologie, deeltijdgebruik, demografie en The Internet of Things vervangen planbaarheid door wendbaarheid bij organisaties. Maar de tijd dringt voor veel bedrijven. Brown Paper Accelerator biedt zonder omwegen praktische methoden om de strategie te koppelen aan de praktijk èn resultaat. In 2015 hebben we diverse modellen getest en doorontwikkeld zoals de ‘strategietoets in 1 dag’ , interviewtechnieken om klantpijn in de ketens te detecteren en de ‘ Brown Paper Canvas’-methodiek om voor directieteams één foto te maken van start en finish. Zo ontstaat richting vanuit het senior management die iedereen begrijpt als hoeksteen voor toekomstperspectief van organisaties.”
Kort samengevat gaat het dus om bedrijven te helpen met ‘richten, inrichten en verrichten’.  In de filosofie van The Brown Paper Company is het richten het helder maken van strategie, inrichten is het creëren van de juiste DNA en het verbeteren van processen om bestaande en nieuwe potentieel te ontsluiten en verrichten wordt gedaan via meerjarige resultaatscontracten met de klanten.  Op die manier wordt, aldus The Brown Paper Company, meer bestaanszekerheid geboden.

Plaats uw reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *